Dojmy z The Sims 3-1 část

6. srpna 2008 v 14:40 |  Sims 3 Info
Určitě vás zajímají naše dojmy a postřehy z prezentací jednotlivých částí The Sims 3. V první části se zaměříme na sousedství a gameplay novinky, tedy věci ovlivňující každodenní život simíků. V druhé části se koncem týdne dočtete o editoru tvorby simů a stavebním módu.
Hned úvodem je třeba poznamenat, že hra ještě není zdaleka kompletní a mnohé věci mohou do vydání prodělat určité změny. Ostatně, předváděná verze nebyla ješte ani v alpha stadiu a nesla označení 0.227.0.27 :). Například úvodní menu a většina uživatelského rozhraní bylo v provizorním designu. Mnoho dotazů také tvůrci odráželi do kouta s tím, že o tom ještě nemohou mluvit. Nicméně i přesto jsme toho viděli a také se dozvěděli spoustu zajímavého.
První věcí, která nás po spuštění uvítala bylo nové svobodné sousedství. Představte si sousedství z dvojky v méně pastelových barvách, více realistické, ovšem naštěstí stále neztrácející své ojedinělé kouzlo. Nejen pohyb simíků je naprosto svobodný, také vy, jakožto hráč, můžete libovolně poletovat kamerou nad ulicemi. Vše je bez načítání. Představte si, že koukáte na sousedství a jen si nascrollujete přímo nad dům svých simů - a rovnou hrajete. Sousedství je opravdu nádherné, jeho atmosféru dotváří rozmanitý terén a reálná krajina horizontu (už žádné červí díry na konci pozemku). Rozloha je víceméně srovnatelná se sousedstvími z předchozích dílů a vše si pochopitelně můžete libovolně přetvářet.
Vedle klasických obytných budov tu najdete také několik speciálních jako například restauraci, městskou radnici nebo třeba výzkumné vědecké centrum. Tyto objekty mají ve hře speciální roli. Bylo nám například předvedeno jak si kliknutím na budovu zajistit zaměstnání. Nově budete moci ovlivňovat výkonnost simů v zaměstnání. Můžete si vybrat jak bude váš svěřenec trávit pracovní čas od "pracovat tvrdě" přes "setkat se se spolupracovníky" až po specifické úkoly jako například "udělat nezávislý experiment". Neobvyklé prý nebudou ani různé pracovní výzvy jako nasbírat při rybolovu deset druhů ryb a donést je zaměstnavateli. Nemusím asi zdůrazňovat, že povýšení na sebe při úspěšném plnění úkolů zřejmě nenechá příliš dlouho čekat.
Byť většina uživatelského rozhraní nebyla graficky vyladěná, tak hlavní ovládací panel působil finálním dojmem. Základní tvar a funkčnost je sice na první pohled stejná, ale změn je tu na druhý pohled více než tmavější modrý odstín. Některé funkce totiž byly vyčleněny a dostaly na obrazovce své vlastní místo. Třeba ovládání rychlosti hry najdete v levém horním rohu a přehledy zaměstnání, dovedností atd. mají svou pozici v protějším dolním rohu. Novinkou v této souvislosti je také možnost nastavovat délku některých činností přímo ve "frontě úkolů". Jednoduše chytnete za posuvník a zkrátíte délku spánku třeba na polovinu.
Základní potřeby simů byly zredukovány pouze na spánek, jídlo, zábavu a hygienu. To ovšem neznamená, že ostatní podněty nebudou vaše postavičky nikterak ovlivňovat. Aktuální události ovlivňující život simů uvidíte prostřednictvím tzv. "mood lets", tedy systému reflektující aktuální náladu a pocit sima. Tento systém spolu s potřebami pak utvoří celkovou náladu zobrazující se v "mood bar" ukazateli. Čas od času také obdržíte nějakou výzvu (opportunities), což je víceméně obdoba přání a obav z druhého dílu. Tyto úkoly se objevují v bublině nad ikonkou označené postavičky a můžete se rozhodnout které zařadíte do svého "to do listu" a které naopak nikoliv.
Třetí simové to nebudou mít vůbec lehké... Tvůrci sázejí na zachování fungujícího konceptu, který se snaží lépe vybalancovat a co nejvíce zatraktivnit. Pro fanoušky chystají spoustu vylepšení, která se projeví zejména v režimu výstavby a tvorby simů. Nejvíce na nás zapůsobilo zmíněné svobodné sousedství, které vypadá opravdu pěkně. Také se tu objeví možná některé herní vlastnosti z předešlých datadisků - například stoprocentně budou v základní hře auta. Co se týká hardwareových požadavků, tak se tvůrci snaží udělat hru přístupnou co nejvíce hráčům, takže nároky by neměly být enormě vyšší oproti Sims 2. Více u druhé části preview za pár dní.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama